Ramowy rozkład dnia
6.00 – 8.00
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI MŁODSZYCH
Schodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne z rodzicami.
Zajęcia stymulacyjne. Zabawy według zainteresowań dzieci,
czynności opiekuńcze.
8.00 – 8.45
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ OD GODZ. 8.00 DO 13.00
Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe np. rozwijające
percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę . Indywidualna pomoc wspomagając rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniem dzieci.
Ćwiczenia poranne.
8.45 – 9.00
Przygotowanie do śniadania.
Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.
9.00 – 9.30
I śniadanie
Wdrażanie zasad kulturalnego zachowania się przy stole.Nabywanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków.
9.30 – 10.15
Realizacja zadań edukacyjnych w oparciu o obowiązującą podstawę programową według wybranego programu wychowania przedszkolnego na dany rok szkolny.
10.15 – 10.45
Zabawy dowolne na świeżym powietrzu lub w sali. Rozwijanie samodzielności.
10.45 – 11.00
Przygotowanie do II śniadania.
Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne.
11.00 – 11.20
II śniadanie.
Wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych związanych z zachowaniem się
przy stole.
11.20 – 13.00
Odpoczynek i relaksacja.
Spacery i wycieczki, zabawy dowolne na świeżym powietrzu lub w sali. Zabawy
ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne. Obserwacje przyrodnicze, ćwiczenia
indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb.
13.00 – 13.15
Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne.
13.15 – 13.45
Obiad. Nabywanie umiejętności samodzielnego spożywania posiłków,
prawidłowego posługiwania się sztućcami, wyrabianie nawyków
higieniczno- kulturalnych.
13.45 – 14.00
Odpoczynek i relaksacja. Rozwijanie czytelnictwa, słuchanie bajek.
14.00 – 17.00
Realizacja programów własnych i profilaktycznych. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej(ewentualnie czytanie fragmentów książek).
Samodzielne działania dzieci, utrwalanie zdobytej wiedzy. Zabawy:
konstrukcyjne, artystyczne, czytelnicze, tematyczne. Rozchodzenie się dzieci.
6.00 – 8.00
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH
Schodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne z rodzicami.
Zajęcia stymulacyjne. Zabawy według zainteresowań dzieci,
czynności opiekuńcze.
8.00 – 8.45
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ OD GODZ. 8.00 DO 13.00
Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe np. rozwijające
percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę . Indywidualna pomoc wspomagając rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniem dzieci.
Ćwiczenia poranne.
8.45 – 9.00
Przygotowanie do śniadania.
Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.
9.00 – 9.30
I śniadanie
Wdrażanie zasad kulturalnego zachowania się przy stole.Nabywanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków.
9.30 – 10.30
Realizacja zadań edukacyjnych w oparciu o obowiązującą podstawę programową według wybranego programu wychowania przedszkolnego na dany rok szkolny.
10.30 – 10.45
Prace porządkowe po zajęciach, praca w kąciku przyrody. Rozwijanie
samodzielności.
10.45 – 11.00
Przygotowanie do II śniadania.
Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne.
11.00 – 11.30
II śniadanie.
Wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych związanych z zachowaniem się
przy stole.
11.30 – 13.00
Spacery i wycieczki, zabawy dowolne na świeżym powietrzu lub w Sali, gry i
zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne. Obserwacje przyrodnicze. Ćwiczenia
indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb.
13.00 – 13.15
Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne.
13.15 – 13.45
Obiad. Nabywanie umiejętności samodzielnego spożywania posiłków,
prawidłowego posługiwania się sztućcami, wyrabianie nawyków
higieniczno- kulturalnych.
13.45 – 14.00
Odpoczynek i relaksacja. Rozwijanie czytelnictwa, słuchanie bajek.
14.00 – 17.00
Realizacja programów własnych i profilaktycznych. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej(ewentualnie czytanie fragmentów książek).
Samodzielne działania dzieci, utrwalanie zdobytej wiedzy. Zabawy:
konstrukcyjne, artystyczne, czytelnicze, tematyczne. Rozchodzenie się dzieci.