Ramowy rozkład dnia

6.00 – 8.00

RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI MŁODSZYCH

Schodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne z rodzicami.
Zajęcia stymulacyjne. Zabawy według zainteresowań dzieci,
czynności opiekuńcze.

 

8.00 – 8.45

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ OD GODZ. 8.00 DO 13.00

Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe np. rozwijające
percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę . Indywidualna pomoc wspomagając rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniem dzieci.
Ćwiczenia poranne.

8.45 – 9.00

Przygotowanie do śniadania.
Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.

9.00 – 9.30

I śniadanie
Wdrażanie zasad kulturalnego zachowania się przy stole.Nabywanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków.

9.30 – 10.15

Realizacja zadań edukacyjnych w oparciu o obowiązującą podstawę programową według wybranego programu wychowania przedszkolnego na dany rok szkolny.

10.15 – 10.45

Zabawy dowolne na świeżym powietrzu lub w sali. Rozwijanie samodzielności.

10.45 – 11.00

Przygotowanie do II śniadania.
Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne.

11.00 – 11.20

 

II śniadanie.
Wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych związanych z zachowaniem się
przy stole.

11.20 – 13.00

 

Odpoczynek i relaksacja.
Spacery i wycieczki, zabawy dowolne na świeżym powietrzu lub w sali. Zabawy
ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne. Obserwacje przyrodnicze, ćwiczenia
indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb.

 

13.00 – 13.15

Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne.

13.15 – 13.45

Obiad. Nabywanie umiejętności samodzielnego spożywania posiłków,
prawidłowego posługiwania się sztućcami, wyrabianie nawyków
higieniczno- kulturalnych.

13.45 – 14.00

 

Odpoczynek i relaksacja. Rozwijanie czytelnictwa, słuchanie bajek.

14.00 – 17.00

 

Realizacja programów własnych i profilaktycznych. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej(ewentualnie czytanie fragmentów książek).
Samodzielne działania dzieci, utrwalanie zdobytej wiedzy. Zabawy:
konstrukcyjne, artystyczne, czytelnicze, tematyczne. Rozchodzenie się dzieci.

6.00 – 8.00

RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH

Schodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne z rodzicami.
Zajęcia stymulacyjne. Zabawy według zainteresowań dzieci,
czynności opiekuńcze.

 

8.00 – 8.45

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ OD GODZ. 8.00 DO 13.00

Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe np. rozwijające
percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę . Indywidualna pomoc wspomagając rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniem dzieci.
Ćwiczenia poranne.

8.45 – 9.00

Przygotowanie do śniadania.
Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.

9.00 – 9.30

I śniadanie
Wdrażanie zasad kulturalnego zachowania się przy stole.Nabywanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków.

9.30 – 10.30

Realizacja zadań edukacyjnych w oparciu o obowiązującą podstawę programową według wybranego programu wychowania przedszkolnego na dany rok szkolny.

10.30 – 10.45

Prace porządkowe po zajęciach, praca w kąciku przyrody. Rozwijanie
samodzielności.

 

10.45 – 11.00

Przygotowanie do II śniadania.
Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne.

11.00 – 11.30

 

II śniadanie.
Wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych związanych z zachowaniem się
przy stole.

11.30 – 13.00

 

Spacery i wycieczki, zabawy dowolne na świeżym powietrzu lub w Sali, gry i
zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne. Obserwacje przyrodnicze. Ćwiczenia
indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb.

13.00 – 13.15

Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne.

13.15 – 13.45

Obiad. Nabywanie umiejętności samodzielnego spożywania posiłków,
prawidłowego posługiwania się sztućcami, wyrabianie nawyków
higieniczno- kulturalnych.

13.45 – 14.00

 

Odpoczynek i relaksacja. Rozwijanie czytelnictwa, słuchanie bajek.

14.00 – 17.00

 

Realizacja programów własnych i profilaktycznych. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej(ewentualnie czytanie fragmentów książek).
Samodzielne działania dzieci, utrwalanie zdobytej wiedzy. Zabawy:
konstrukcyjne, artystyczne, czytelnicze, tematyczne. Rozchodzenie się dzieci.

Close Menu
×

Koszyk

Skip to content